Hösthälsningar och några gröna evenemangstips!

Söndag 10.9. Face2Face möte i baren på Runo hotell kl 18:00

Höstsäsongen har startat och med den även de informella Face2Face-träffarna! Kom och diskutera intressanta politiska perspektiv, idéer eller någon annan sak som ligger dig varmt om hjärtat med andra grönsinnade. Höstens första möte är nästa söndag. Vi har fått många nya medlemmar under våren och vi vill särskilt välkomna dem att lära känna oss och varandra!

Onsdag 20.9. Pekka Haavisto i Borgå

Glada och aktiva människor har setts runt om i Borgå samla in anhängarkort för Pekka Haavisto. De som fyllt i anhängarkorten har också varit glada och Pekkas omfattande popularitet har blivit väldigt tydligt! Nu ska du lägga in onsdagen den 20/9 i din kalender, då kommer Pekka nämligen för att personligen träffa oss här i Borgå. Tid och plats kommer att anges senare och vi kommer att meddela om dem på våra sociala mediekanaler.

Årets gröna Borgåaktör! Nu är det dags att föreslå!

Förra året startade vi ett sätt att belöna Borgåaktörer som främjar gröna värden på lokal nivå. Om du har en person, grupp eller gemenskap i åtanke som har byggt en grönare framtid med sina aktiviteter, skicka bara ett tips via denna länk:

År 2023 tillkännages den gröna aktivisten från Borgå vid De Gröna i Borgås höstmöte i november 2023. Höstmötet kommer också att välja en ny styrelse, till vilken nya eldsjälar alltid är välkomna. Mer detaljerad information om höstmötet kommer senare.

Med vänliga hälsningar,

PoVi-styrelsen, dvs Eeva, Jari, Kim, Ninni, Roger, Sanna, Saara, Tiina, Pete, Hanna och Janne