Vihreä tervehdys kevääseen!

Kevät on lähtenyt mukavasti käyntiin ja vihdoin olemme päässeet tapaamaan toisiamme ihan kasvokkain! Yhteisesti on maalis-huhtikuun aikana päästy keskustelemaan mm. Anna-Stiina Lundqvistin johdolla puolueen poliittisen ohjelman luonnoksesta, sekä vapaammin ajankohtaisista aiheista F2F tapaamisissa. Yhdistyksen kevätkokous pidettiin hybridinä. Osa pääsi paikalle Gammelbackan hyvinvointikeskukselle ja vuoden 2021 toimintakertomuksen läpikäynnin lisäksi ehdimme jutustella myös vähän vapaammin. Kevään tulevat tapahtumat herättävät selkeästi innostusta ja ideoita, toivottavasti mahdollisimman moni pääseekin niihin mukaan. Suuret kiitokset kaikille osallistuneille, taas on tehty maailmasta pikkuisen vihreämpää! Ja työ tietenkin jatkuu…

F2F

Seuraava F2F tapaaminen on 29.5. kello 18. Tapaamisen paikka ilmoitetaan myöhemmin. Osanotto jo järjestettyihin tapahtumiin on ollut mukavan vilkasta ja mielenkiintoisia keskusteluja on päästy käymään. Keskustelu polveilee osallistujien kiinnostuksen mukaan ja yhdessä on pohdittu Porvoon sisäisiä asioita, kuten senioriasumisesta, Kokonniemen liikunta-aluetta, Pensselitehtaan suunnitelmia ja myös valtakunnallisista ja globaaleista asioista, kuten pandemian jälkeinen aika, maailman poliittinen tilanne ja talouskasvun rajat. Tilaisuudet ovat erinomainen tapa jakaa tietoa ja mielipiteitä, on ollut ilo nähdä niissä mukana myös ihan uusiakin kasvoja. Kaikki ovat aina lämpimästi tervetulleita!

Uudenmaan Vihreiden kevätkokous

Oman kevätkokouksen lisäksi Uudenmaan Vihreiden kevätkokous on saatu pidettyä. Paikan päälle puoluetoimistolle edustamaan pääsi Janne Heiskanen,Sanna Kivineva ja Hanna Songpraguy sekä virtuaalisesti Aila Alastalo. Sanna toimi menestyksekkäästi kokouksen puheenjohtajana. Kokouksessa valittiin Porvoon Vihreiden Tomi Lassi poliittisen ohjelman muutostyöryhmään. Myös ensimmäiset eduskuntavaaliehdokkaat esittelivät itsensä ja heidän osallistumisensa vahvistettiin. Kokouksessa käytiin myös erinomainen keskustelu eduskuntavaalien ehdokasmaksuista, jota ehdotettiin jopa kokonaan poistettavaksi. Keskustelun lopputulemana kuitenkin todettiin, että piirin hallitus voi myöntää 500e maksuun tarvittaessa 250e  huojennusta, mutta maksun kerääminen on tärkeää, jotta eduskuntavaalikampanjasta saadaan tehokas ja siitä on mahdollisimman paljon hyötyä ehdokkaillemme. Sen ei kuitenkaan missään nimessä haluta estävän esimerkiksi opiskelijoiden, eläkeläisten tai muutoin vähävaraisten ehdolle asettumista.

Puoluekokous

Puoluekokous on toukokuussa Joensuussa ja sinne on lähdössä Janne Heiskanen, Tomi Lassi ja Hanna Songpraguy (varalla Toni Airas). Puoluekokousta ennen Anna-Stiina Lundqvist järjestää “evästys tilaisuuden” poliittisesta ohjelmasta Paahtimolla sunnuntaina 15.5 kello 17.30. Tilaisuus on kaikille avoin, eli ehdottomasti mukaan vaan, jos on kiinnostusta kuulla lisää poliittisesta ohjelmasta!  Laitamme varmasti sosiaaliseen mediaan tuoreimpia terveisiä paikan päältä!

Ensi viikonloppuna vihreiden tapahtumien superviikonloppu!

Perjantaina, Floran päivänä 13.5. tapaamme Porvoon torilla kello 16-18 lantakuorman äärellä, eli ekologista lannoitetta kukkapenkkeihin tarjolla. Kutsu ihmeessä mukaan myös lähipiirin viherpeukalot noutamaan maksutta oma pussukkansa kotipihan kasveille!

Lauantaina 14.5. järjestämme metsäretken Sikosaaren luontopolulla. Tapaaminen on minigolf keskuksen luona joen rannassa kello 11.00. Ota mukaan säänmukainen varustus, omat eväät ja oma istuinalusta. Tapahtuman kesto on noin 2h. Tervetuloa ihastelemaan ja ihmettelemään keväistä luontoa koko perheen voimin!

Ja sunnuntaina tosiaan poliittisen ohjelman läpikäyntiä Paahtimolla kello 17.30.

Lisäksi kannattaa jo kirjoittaa kalenteriin 1.6., jolloin kansanedustaja Saara Hyrkkö saapuu Porvooseen johtamaan keskustelua ulkopoliittisista kysymyksistä. Tilaisuus pidetään pääkirjastolla kello 17.30 alkaen. Poliittista keskustelua on siis luvassa monien eri aiheiden ympärillä, tule ihmeessä mukaan!

Keväisin terveisin

PoVi hallitus eli Aila, Eeva, Jari, Ninni, Sanna, Saara, Toni, Pete, Hanna ja Janne