Kuka Porvoossa päättää kaupungin satsauksista kulttuuriin? Porvoossa asuu suuri määrä ammattitaiteilijoita ja muita kulttuurialan ammattilaisia; osallistetaanko heitä riittävästi päätöksentekoon? Taidemuseo Porvooseen, ja millainen?

Tule mukaan keskustelemaan kulttuurista webinaariimme tiistaina 1. kesäkuuta. Tilaisuuden avaa sivistysvaliokunnan jäsen, eduskuntaryhmän puheenjohtaja Emma Kari. Keskustelussa mukana myös vihreitä kuntavaaliehdokkaita, mm. teatteri-ilmaisunohjaaja Helena Hasselblatt, kuvataiteilija Iina Olin, tanssinopettaja Emmi Hahto, kasvatustieteen maisteri Eeva Puromies, näyttelijä Pete Lattu sekä musiikin maisteri Tomi Lassi. Keskustelua johdattelee kaupunginhallituksen jäsen Anna-Stiina Lundqvist.

Tilaisuus järjestetään etäyhteyksin kaikille avoimena Google meet -tapaamisena.

Linkki: https://tinyurl.com/ygdaf6t3

Borgå – en kulturstad eller en sovstad för konstnärer?

Vem beslutar om stadens satsningar på kultur i Borgå? Det bor många professionella konstnärer och andra yrkesmänniskor inom kultur i Borgå; delaktiggörs de tillräckligt i beslutsfattandet? Ska vi ha ett konstmuseum i Borgå och hurdant i så fall? Kom med och diskutera kultur på vårt webbinarium tisdagen den 1 juni. Evenemanget öppnas av kulturutskottsmedlemmen, riksdagsgruppens ordförande Emma Kari. I diskussionen deltar också gröna kommunalvalskandidater, bl.a. Helena Hasselblatt, Iina Olin, Emmi Hahto, Eeva Puromies, Pete Lattu och Tomi Lassi. Diskussionen leds av stadsstyrelseledamoten Anna-Stiina Lundqvist.

Evenemanget ordnas på webben genom Google meet och är öppet för alla.

Länken: https://tinyurl.com/ygdaf6t3